Sonntag, 9. Oktober 2011

Үйл үг + an

Verb+AN
Тийн ялгал/ Kasus
Жишээ
arbeiten an-я1 юман дээр ажиллах
DAT
Ich arbeite an einem neuen Project.
Би нэгэн шинэ төсөл дээр ажиллаж байгаа.
ändern an- я1 юман дээр өөрчлөлт гаргах
DAT
Er soll unbedingt etwas an seinem Aussehen ändern. Тэр гадаад үзэмжиндээ даруйхан өөрчлөлт оруулах хэрэгтэй
denken an- хэн 1-г, я1 юмыг бодох, дурсан санах
AKK
Ich denke an dich. Би чамайг бодож байна.
Ich denke an das, wie schön unserer letzte Treffen war.Бидний сүүлчийн уулзалт ямар сайхан байсныг би бодож байна.
glauben an- хэн1-д, ямар 1 юманд итгэх
AKK
Ich glaube an Gott. Би Бурханд итгэдэг.
Ich glaube fest an dich! Би чамд бат итгэж байна.
leiden an- я1 өвчинд зовж шаналах
DAT
Er leidet seit 3 Jahren an Krebs.
Тэр 3 жилийн өмнөөс хорт хавдраар/хавдарт шаналж байгаа.
sterben an-я1 юмаар нас барах
DAT
Er starb an Krebs.
Тэр хорт хавдраар өөд болсон.
schreiben an- хэн 1д бичих
AKK
Sie schreibt den Brief an ihren Freund.
Тэр найз залуудаа тэр захиаг бичиж байгаа.
teil|nehmen an- я1 юманд оролцох
DAT
Wir nehmen an dem neuen Kochwettbewerb teil.
Бид Хоолны шинэ тэмцээнд оролцож байна.
vermieten an- хэн 1-д түрээслэх
AKK
Ich vermiete an einer jungen Familie mein Haus.
Би байшингаа нэгэн залуу гэр бүлд хөлслүүлж байгаа.
zweifeln an- я1 юманд эргэлзэх
DAT
Er zweifelt an einem schnellen Erfolg.
Тэр түргэн амжилтанд хүрнэ гэдэгт эргэлзэж байна.
sich erinnern an- я1 юмыг санаж байх, мартаагүй байх
AKK
Ich erinnere mich an diese Geschichte.
Би энэ түүхийг санаж байна.
sich halten an- я1 юмнаас барих зуурах, хэлснээрээ байх
AKK
Er hält sich an sein Wort und sprangt ins Wasser.
Тэр хэлсэн үгэндээ хүрч усруу үсрэв.
sich wenden an- хэн 1-д хандах
AKK
Für ein Visum muss man sich an die jeweiligen Botschaft wenden. Виз авахын тулд тухайн улсынхаа элчинд хандах хэрэгтэй.

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen