Sonntag, 20. März 2011

Угтвар үгс / Präpositionen (a)

Угтвар үгнүүд гол үйл үгнээс хамаарч янз бүрийн нөхцөлд өөр өөр утга илэрхийлнэ:

Ich gehe nach Hause.- Би гэрлүүгээ явлаа.
Ich gehe nach Hause nach der Schule.- Би хичээлийнхээ дараа гэртээ харьдаг/ харьна.
Nach A kommt B.- А-ийн дараа Б ордог.
Danach treffe ich mit dir.- Тэгсний дараа/ дараа нь/ тэгээд би чамтай уулзана.
Hier riecht nach Schweiß.(riechen nach...)- Энд хөлс ханхалж /үнэртэж байна.
Meiner Meinung nach finde ich das Idee von Bat besser.- Минийхаар бол/ миний бодлоор бол Батын санал дээр юм.
Nach dem Schwerkraftgesetz fallen schwierige Sachen schneller auf dem Boden.- Хүндийн хүчний хуулиар бол/хуулийн дагуу хүнд юмнууд хурдан газар унана.
                                                                          1. lokale P., 2. temporale P., 3. kausale P., 4. modale P.
Präpositionen (a) Gruppe+ Kasus Beispiel
ab (Dat, Akk) 1+ Dat. Der Zug fährt ab dem Hauptbahnhof.- Галттэрэг төв буудлаас эхэлж явна.
2+ Dat. Der Zug fährt ab 1. Oktober wieder.- Галттэрэг 10 сарын 1дахиж явна.
4+ Akk Dieses Spielzeug ist für Kinder ab 3 Jahre geeignet.- Энэ тоглоом 3-с дээш настай хүүхдэд зориулагдсан.
an (Dat, Akk) 1+ Dat Das Bild hängt an der Wand.- Зураг хананд өлгөөтэй байна.
4+ Akk Ich hänge das Bild an die Wand- Би энэ зургийг хананд өлгөлөө.


Ich denke an dich. (denken an...)-Би чамайг дурсах болно/-ж байна./


Ich glaube an Gott. (glauben an...)- Би бурханд итгэлэг.
angesichts (Gen) 3+ Gen Angesichts der Lage des Landes brauchen wir jeden, der mitmacht. -Улс орон ийм байхад/ ийм байгаа тул/ бидэнд хүн бүхэн хамтарч ажиллах хэрэгтэй байна.
anhand (Gen) 4+ Gen Anhand seiner Fingerabdrücke konnte der Täter schnell überführt werden.- Гэмт хэрэгтэн хурууныхаа хээгээр хурдан бариглжээ.
anlässlich (Gen) 3+ Gen Sie trug anlässlich ihres Verlobungsfreiers ein rotes enges Kleid.- Сүй тавих ёслолдоо зориулж /-доо тохиолдуулж/ тэр улаан даашинз өмсчээ.
anstatt (Gen) anstelle(Gen) 4+Gen Anstatt eines Gesprächs machte er lieber eine Wanderung. -Хоорондоо ярилцахын оронд тэр явган аялахыг илүүд үзжээ.
auf (Dat, Akk) 1+ Dat Das Buch liegt auf dem Tisch.- Ном ширээн дээр байна.
4+ Akk Ich lege das Buch auf den Tisch- Би номыг ширээн дээр тавьлаа.
4
Er sagt das auf deutsch.- Тэр үүнийг германаар (герман дээр) хэллээ.


Ich warte auf dich. (warten auf...)- Би чамайг хүлээнэ/хүлээж байна/.
aufgrund (Gen) 3+ Gen Aufgrund der Tatsache verschieben sie das Treffen. - Бодит байдлын улмаас тэд уулзалтаа хойшлуулжээ.
aus (Dat) 1+ Dat Ich komme aus der Mongolei.- Би Монголоос ирсэн.
3 Aus Angst vor einer Strafe wollte er die Tat nicht zugeben- Шийтгэлээс айсандаа тэрээр хэргээ хүлээхийг хүссэнгүй.
4 Das Hemd ist aus Baumwolle. - Энэ цамц даавуун цамц.
ausschliesslich (Gen) 4+ Gen Ein Vegetarier ernährt sich ausschließlich von Obst und Gemüse- Цагаан хоолтон хүн зөвхөн жимс ногоогоор өөрийгөө тэжээдэг ( хооллодог).
ausser ( Dat) 1+ Dat Außer dem kleinen Bruder war niemand im Haus. - Эрэгтэй дүүгээс нь (гадна) өөр хүн гэрт нь байгаагүй ажээ.
ausserhalb (Gen) 1,2+ Gen außerhalb des Dorfes- тосгоноос гадуур
außerhalb der Geschäftszeiten- ажлын  цагаас гадуур

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen